Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2010 00:41 - Глсава 4:Ferrari 166 Формула 1 и Либре
Автор: ferrari1929 Категория: История   
Прочетен: 1242 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 07.10.2010 02:09


С Алфа Ромео, Енцо Ферари успява да постигне успех във почти всички големи състезания. Когато основава своя собствена компания, той си поставя за цел да изравни и задмине успехите си с Алфа Ромео.  За постигането на тези амбициозни планове, Ферари имал помощник в лицето на талантливия инженер Коломбо, който проектира първият двигател за Скудерията. Самият Ферари по това време нямал почти никакъв опит с 12 цилидрови двигатели, но бил впечатлен от тях след като видял невероятния състезател Делаж  2 LCV  в началото на 20те години. Двигателят на Коломбо щял да бъде използван в множество различни автомобили на новосформиранта марка Ферари: от шосейни автомобили до едноместни състезателни коли.

Коломбо проектира своя двигател точно с тази идея наум, че аграгатът ще бъде използван в много и различни автомобили. Първоначално обемът е от скромните 1.5 литра, но Коломбо оставя възможност да обемът да расте до внушителните 4.5 литра. Самите двигатели били конструирани от леки алуминеви сплави има имали по един горно разположен разпределителен вал на всеки цилидров ред. Както споменах по-рано, агрегатите били монтирани на сравнително опростени стоманени тръбни шасита с независимо окачване отпред и неподвижна ос отзад. Всички автомобили притежавали 5 степенна скоростна кутия. Първите автомобили носели индекса „125” и дебютирали през 1947.

Най-първите състезателни автомобили на Ферари били използвани в множество различни състезания и съответно били променяни често в зависимост от конктетните характеристики на дадентото трасе и състезание.  Към 1948, Фераритата станали доста идентични и били оборудвани с 2.0 литрови двигатели и носели индекса „166”. Мощността достигала около 230 к.с., но тези коли не били конкурентноспособни на автомобилите на Алфа Ромео.  Интересното в случая е, че Коломбо бил дизайнер и на автомобилите използвани от компанията от Милано още от времето , когато той и Енцо Ферари работили там.  Извличайки максимума от 12 цилидровия двигател , Ферари развиват втора версия - 125 F2, която била далеч по-конкурентна от по-големите версии 166.

Въпреки частичните успехи, Коломбо не бил доволен от резултатите и напуснал в посока Алфа Ромео. На негово място бил назначен Аурелио Лампреди, който продължил с развитието на 12 цилидровия двигател проектиран от предшественика му.  Паралелно с развитието на стария двигател, Лампреди работил върху нов, доста по-голям двигател с 12 цилидъра. През 1949, двоен компресор бил сложен на по-малките 125 F1  и мощността им скочила до 300 к.с. Въпреки всички подобрения, колите на Скудерията все още не можели да достигнат тези на Алфа Ромео. Миланската компания доминирала на всяко голямо състезание и закономерено спечелила шампионата през  1949 и 1950 година. За сезон 1951 , Ферари замества неуспешната 125 F1 с 375 F1  разполагащ със значително по-големият двигател от 4.5 литра, дело на Аурелио Лампреди.  И все пак това заместване не довело до края на двигателите с дизайн на Коломбо. През 1951, компанията  построява два автомобила с обем от 2.5 литра , които играят роля на тестови автомобили за сезон 1945, когато нови правила били предвидени да влязат в сила.

 

Най-успешното от ранните Ферарита е 166 F2, което успява да спечели множество състезания. Заменено е прези 1952 с модела 500 F2, с който Алберто Аскари печели първа титла във Формула 1 за Ферари. За така наречената Формула Либре, автомобилите били обурудване с компресор и достигали мощност от около 300-320 к.с.

Шаси 011F  image

Автомобилът на снимката започва живота си като 166 F2  и по-късно е модифициран на отговаря на изискванията на Формула Либре, получавайки компресор.  Пилотиран е от великия Фанджо и побеждава на Монца през 1949. След приключването на състезателна си история в заводския отбор е продаден в Аржентина и се сътезава използвайки националните цветове на страната. Фроилан Гонзалес печели няколко състезания от Формула Либре зад волана на автомобил. Днес е напълно реставриран и показан както е на снимката през 2003 за пистовия ден на Модена Моторспорт.




Тагове:   формула,


Гласувай:
0
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - яко
16.08.2012 15:24
яко
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ferrari1929
Категория: Технологии
Прочетен: 1826201
Постинги: 115
Коментари: 682
Гласове: 48
Архив
Календар
«  Август, 2018  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031